Hej och hå,

Så det kan gå,
när inte haspen är på.
 
(Men snälla Unkipunki, vad har tagit åt dig idag?)
 
Har jag sovit för mycket?
Klarar jag inte av att leva utan min dator som nu ligger demonterad på golvet där hemma?
Saknar jag alla chattvänner som alla gått upp i rök på en och samma gång?
Värmeslag?
Vätskebrist?
Demens?
Bara vanliga tokigheterna som bryter ut med jämna mellanrum?
För många barn på ett och samma ställe – smittar mig med barnsligheter?
För mycket kaffe?
För lite mat idag?
Panik inför utsikten att huset aldrig blir sålt?
Att aldrig få vara ensam?
Saknar – jag vet inte vad men saknar?
 
Inte vet jag vad som felas.
Jag är rastlös!
Har svårt koncentrera mig. (Men vem kan det med tre ungar bakom ryggen? Den äldsta är snart sex år och den yngsta är bara året.)
 
””””””””””””
 
Vad är väl 
trasig dator,
utsliten tv-dosa,
ny TV-dosa som inte leveras,
avfuktare som lagt av,
bil som gjort sitt,
stereo som inte tar in radiokanalerna,
gräsklippare med trasigt lock till bensintanken,
?
Trasiga saker bara.
Problem som går att lösa på ett eller annat sätt.
 
 
 ””””””’
 
Jag återgår till kaffemuggen som nu fylls med hett nybryggt  kaffe. Kanske livet klarnar av det – kanske inte.
 
 
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar